Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای سفر به ویتنام | سفر به ویتنام با ارزان‌ترین قیمت

علیرغم تاریخ پرفراز و نشیب خود، ویتنام  به اوج خود بازگشته و به یک قهرمان بزرگ در مسیر سفر آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است. شالیزارهای زمردی و سواحل ماسه‌ای سفید، شهرهای شیب‌دار و بتکده‌های ارجمند، جزایر آهکی که به‌طور چشمگیری از دریا بیرون می‌آیند، غارهای وسیع، کوه‌های پرتگاه آداب و رسوم قدیمی شما را مجاب می‌کنند تا به این کشور سفر کنید. این مقاله راهنمای سفر به ویتنام خواهد بود.

اطلاعات نمایه ویتنام

  • زبان گفتار: ویتنامی (اکثریت جمعیت).
  • واحد رسمی ارز: دونگ (VND).
  • جمعیت: 95 میلیون نفر حدود دو سوم در روستاها زندگی می‌کنند (یکی از بالاترین تراکم جمعیت روستایی در آسیای جنوب شرقی)، با این حال این کشور دارای نرخ باسوادی حدود 95 درصد است.
  • تعداد گردشگران: دو میلیون در سال 2000; پانزده میلیون در سال 2018
  • سیاست: جمهوری سوسیالیستی ویتنام (پایتخت هانوی)، یکی از آخرین کشورهای تک حزبی کمونیستی جهان است که بازمانده است. این کشور با چین، لائوس و کامبوج مرزهای زمینی دارد و بیش از 330000 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از 3400 کیلومتر خط ساحلی دارد.
  • میراث جهانی یونسکو: ویتنام دارای هشت مکان است. پارک ملی Phong Nha-Ke Bang میزبان هانگ سون دونگ، بزرگترین غار شناخته شده جهان است.

در ویتنام به کجا برویم؟

به ویتنام سفر کنید و متوجه خواهید شد که هیچ کمبودی در مکان های زیبا و جذاب برای کاوش وجود ندارد. شلوغی شهر پر جنب و جوش هوشی مین یا هانوی جذاب را با محله قدیمی پر جنب و جوش و غذاهای خیابانی خوش آب و هوا تجربه کنید. در حالی که شهر جذاب کنار رودخانه تاریخی هوی آن در مرکز ویتنام تجربه دلپذیرتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین زمان برای سفر به ویتنام

ویتنام در هر زمان در معرض شرایط آب و هوایی متفاوت استکه تشخیص بهترین زمان برای بازدید از ویتنام را تا حدودی دشوار می کند. این کشور دارای آب و هوای گرمسیری موسمی است. اگر به جنوب کشور سفر می‌کنید، خشک ترین ماه‌ها بین دسامبر و آوریل است، در حالی که شمال کشور معمولاً در بهار و پاییز خشک‌ترین ماه‌ها است. هنوز هم می‌توانید در طول فصل بارانی از سفر به ویتنام لذت ببرید، اما باید در نظر داشت که اگر قصد دارید به کوهنوردی بروید، بارش‌های موسمی می‌تواند به معنای جاری شدن سیل در مناطق خاص باشد و حمل‌ونقل به شدت مختل شود. همچنین باید پشه‌های بیشتری را تحمل کنید. نکته مثبت این است که در این مدت بازدیدکنندگان کمتری دارند.

جاهای دیدنی ویتنام

در زیر به برخی از جاهای دیدنی ویتنام اشاره می‌کنیم:

1. Little Hoi An

Little Hoi An مجموعه تقریباً گیج‌کننده‌ای از رستوران‌های بسیار خوب دارد که غذاهای ویژه‌ای مانند کائو لائو ارائه می‌دهند. رستوران زیبای Morning Glory یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن آن در کنار سایر غذاهای فوق العاده با قیمتی مناسب است. همچنین می‌توانید با شرکت در یکی از کلاس‌های آشپزی موجود در شهر دست خود را در آشپزی ویتنامی امتحان کنید.

2. در اطراف خلیج Ha Long بگردید

کاوش در خلیج ها لونگ در شمال ویتنام برای هر سفری به ویتنام ضروری است. صخره‌های آهکی چشمگیر که مستقیماً از آب بیرون می‌آیند، حدود دو هزار جزیره جنگلی را تشکیل می‌دهند. از طریق یکی از تورهای موجود از غارهای دلربا دیدن کنید و اگر می توانید برای یکی از تورهای سه روزه وقت بگذارید، زیرا می توانید یک شب را در دریا بگذرانید. شنا و کایاک سواری در اطراف آب‌های سبز روشن خلیج یک تجربه باشکوه است.

3. پیاده‌روی در اطراف Sa Pa

در یک روز صاف، مناظر اطراف ساپا در شمال دور ویتنام خیره کننده است. مزارع برنج پلکانی سرسبز در دره شیب دار قرار گرفته‌اند و کوه‌ها از همه طرف خودنمایی می‌کنند.

4. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف Da Lat

این ایستگاه تپه‌ای سابق در ارتفاعات مرکزی، با خیابان‌های پر پیچ و خم و ویلاهای دوران استعمار فرانسه، که به دلیل آب و هوای خنک در تمام طول سال، شهر بهار ابدی لقب گرفته است، زمانی که گرما در شهرهای پایین خفه‌کننده می‌شود، جایی است که باید به آن سر بزنید. اما این منطقه اطراف دالات است که جذابیت بزرگی دارد. جنگل‌های کاج معطر و آبشارهای شگفت‌انگیز به شما اشاره می‌کنند، و در کنار پیاده‌گردی، فرصتی برای دوچرخه‌سواری در کوه و صخره‌نوردی وجود دارد یا برای کسانی که به دنبال هیجان‌های بیشتر هستند. شما همچنین می‌توانید یک موتور سیکلت برای کمی ماجراجویی کرایه کنید، و این یک راه عالی برای کشف بیشتر منطقه است.

برنامه سفر به ویتنام

با این برنامه سفر طعم همه چیز را خواهید چشید: شهرهای بزرگ، مناظر تاریخی و فرهنگی، سواحل ایده‌آل، سفر با قایق، غارهای جذاب، حومه شهر بکر، اقامت در روستاهای روستایی و غیره. اگر می‌خواهید کارها را با سرعتی آرام‌تر پیش ببرید، شانزده روز یا بیشتر زمان بگذارید.

1. هانوی

تور خود را در پایتخت ویتنام آغاز کنید و از حال و هوای شلوغ و در عین حال آرام آن لذت ببرید. از برخی از دیدنی های اصلی هانوی دیدن کنید: مقبره هوشی مین، و بتکده تک ستونی، موزه تاریخ نظامی، یا موزه قوم شناسی، و معبد ادبیات، پناهگاه اصلی کنفوسیوس ویتنام و مرکز آموزشی تاریخی آن. در اطراف محله قدیمی پرسه بزنید و در اطراف دریاچه Hoan Kiem قدم بزنید. غذاهای خیابانی خوشمزه را امتحان کنید و در یکی از تئاترهای معروف یک نمایش عروسکی آب سنتی را تماشا کنید.

2. خلیج ها لانگ

یک تور دو روزه با قایق در اطراف برخی از دو هزار جزیره آهکی دراماتیک و غارهای جذاب سایت میراث جهانی خلیج ها لونگ، برترین قرعه کشی ویتنام، داشته باشید. هنگام شنا در آب‌های سبز زمردی اطراف ساحل جزیره تیتوف از مناظر جادویی لذت ببرید. تورها را می‌توان از هانوی ترتیب داد.

3. مای چاو و نین بین

سوار دوچرخه شوید و شالیزارهای برنج اطراف را که در کنار کوه‌های جنگلی قرار گرفته‌اند را کاوش کنید و در بازار صبحگاهی شلوغ مای چاو پرسه بزنید. سپس از دهکده‌های تایلند سفید مجاور دیدن کنید تا شب را در خانه سپری کنید.

5. هوی آن

از طریق گذرگاه‌های وان یا «گذر ابرهای اقیانوس» به دا نانگ بروید و مناظر عالی خلیج دا نانگ را تماشا کنید. در موزه چم در دا نانگ با نمایش چشمگیر مجسمه‌های سفالی و ماسه سنگی توقف کنید. سپس به سمت هوی آن ادامه دهید. در خیابان‌های باریک پرسه بزنید و فضای جذاب دنیای قدیمی هوی آن را با خانه‌های تاجران قدیمی و مغازه‌هایی با نمای چوبی غوطه‌ور کنید. از برخی از مناظر مانند سالن اجتماعات Phuoc Kien، موزه تاریخ و فرهنگ و خانه‌ تان کی به زیبایی محافظت شده قرن هجدهم دیدن کنید. ارزش این را دارد که بازدید خود را همزمان با جشنواره‌های ماهانه فانوس‌ها انجام دهی، فانوس‌های کاغذی با شمع که در رودخانه پر پیچ و خم می‌شوند، منظره‌ای جادویی است.

هزینه سفر به ویتنام

واحد پول ویتنام دونگ است که پس از یک مقدار آن را به صورت اختصاری "đ"، "d" یا "VND" خواهید دید. دلار آمریکا نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایده خوبی است که مقداری دلار به عنوان پشتیبان برای پرداخت صورت حساب‌های بزرگ همراه داشته باشید. هزینه‌های روزانه، به عنوان مثال، هزینه‌های ورودی به مکان‌های تاریخی، برای غذا و نوشیدنی (مخصوصاً اگر مانند مردم محلی انجام می‌دهند)، کم است و تقریباً همیشه امکان چانه زدن وجود دارد. برای اسکان مقرون به صرفه، انتظار می‌رود بین 6 تا 10 دلار برای یک تخت در خوابگاه، 15 تا 25 دلار برای یک اتاق خصوصی ساده پرداخت کنید. برای اقامت در محدوده متوسط ​​بین 35 تا 80 دلار در نظر گرفته شده است، و برای رده‌های بالا حد مجاز است. معابد و پاگوداها معمولا رایگان هستند.

شرایط ویزای سفر ویتنام

اکثر اتباع خارجی برای بازدید از ویتنام نیاز به ویزا دارند. شهروندان برخی از کشورهای آسیایی و شمال اروپا 15 تا 30 روز بدون ویزا دریافت می‌کنند، و از سال 2016 دولت به دارندگان گذرنامه از بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا اجازه می دهد. اگرچه این برای مدت زمان محدودی است، بنابراین با کنسولگری محلی خود مشورت کنید.

  • برای درخواست ویزای توریستی، باید یک فرم درخواست همراه با عکس‌هایی در اندازه پاسپورت (روش‌ها متفاوت است) و هزینه ارسال کنید. این ویزا برای ورود از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی هانوی، هوشی مین و دانانگ و هر یک از مرزهای زمینی ویتنام که به روی خارجی‌ها باز است معتبر است.
  • ویزاها عموماً برای 30 روز اعتبار دارند، اگرچه مدت زمان طولانی‌تری را می‌توان ترتیب داد. در هر سفارت یا کنسولگری ویتنام یا از طریق یک نماینده متخصص درخواست دهید، اگرچه دریافت "ویزا هنگام ورود" به صورت آنلاین سریعتر است (در مقایسه با حدود یک هفته). چندین وب سایت معتبر مانند مرکز ویزای ویتنام وجود دارد که این خدمات را ارائه می‌دهند.
  • نامه تأیید، عکس‌ها (آنها می‌توانند با پرداخت هزینه در فرودگاه یکی از آن‌ها را بگیرند) و فرم درخواست (موجود در میزهای فرودگاه) در بدو ورود به اداره مهاجرت و هزینه مهر ارائه کنید. این فرآیند بسیار آسان و کارآمد است، اما توجه داشته باشید که آن‌ها را فقط می‌توان در فرودگاه‌های هانوی، هوشی مین یا دا نانگ دریافت کرد، نه در گذرگاه‌های مرزی زمینی.
  • تمدید سی روزه را می‌توان در آژانس‌های مسافرتی در هانوی، هوشی مین، نها ترانگ، دا نانگ، هوه و هوی آن ترتیب داد. به طور کلی، پردازش آن‌ها سه روز طول می‌کشد و از 25 دلار آمریکا هزینه دارند. ماندن بیش از حد ویزای شما منجر به جریمه 10 تا 25 دلار آمریکا در روز می‌شود و کارکنان مرزی در فرودگاه ممکن است اصرار کنند که به نزدیک‌ترین شهر برگردید تا جریمه را در اداره مهاجرت بپردازید.
  • لیست کامل سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌های ویتنام در مرکز ویزای ویتنام موجود است.
  • ویزای تجاری برای یک ماه به بالا معتبر است و می‌تواند برای چند بار ورود صادر شود، اگرچه برای پذیرش درخواست خود به یک دفتر حامی در ویتنام نیاز دارید.
  • دریافت ویزای دانشجویی یک ساله نسبتا آسان است. به عنوان مثال، اگر در یک دوره زبان ویتنامی در یکی از دانشگاه‌ها ثبت نام کنید، هر چند برای واجد شرایط بودن باید حداقل در هفته در تعداد کلاس شرکت کنید. آسان‌ترین کار این است که آن‌را از قبل هماهنگ کنید، اما می‌توانید با ویزای توریستی وارد ویتنام شوید و بعداً برای وضعیت دانشجویی اقدام کنید. تنها نقطه ضعف این است که ممکن است مجبور شوید برای دریافت مهر ویزا کشور را ترک کنید.

با این تفاسیر اگر قصد سفر به ویتنام را دارید تور ویتنام را هر چه زودتر رزرو نمایید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.